• Slideshow - EC-Technology
  • Slideshow - EC-Technology
  • Slideshow - EC-Technology

Developed by jtemplate

Princip fungování

Motory EC společnosti Rosenberg

V případě motoru EC (EC = elektronicky komutovaný) se jedná o synchronní motor s permanentními magnety a vnějšími oběžnými koly, který je napájený z měniče.

Síťové střídavé napětí je usměrňováno v komutační elektronice motoru EC. Záložní střídač poskytuje motoru, v závislosti na poloze, napětí podobně, jako u měniče kmitočtu.  Oproti tomuto jsou již všechny parametry optimálně vzájemně sladěné.  Inteligentní komutační technika EC rozhoduje v závislosti na poloze, směru otáček a zadání počtu otáček, jak budou fáze motoru ve statoru proudově zabezpečeny (komutace). V rotoru produkují permanentní magnety magnetické protipole. Ze střídavého účinku pole statoru a rotoru vzniká potřebný moment otáček, který je pro rotaci nezbytný.  Montážní příruba na rotoru slouží stabilní montáži oběžných kol.  Jednoduché a rychlé elektrické připojení probíhá v závislosti na konstrukční řadě motoru buď přes skříň svorkovnice s kabelovými šroubovými spoji nebo připojovacím kabelem.   Použití oboustranně uzavřených radiálních kuličkových ložisek se speciálně přizpůsobeným mazáním zaručuje bezhlučný provoz bez nároků na údržbu. Izolace vinutí odpovídá tepelné třídě F.

Použitím inteligentní elektroniky mohou být z motoru EC převzaty, v závislosti na oblasti použití, nejrůznější regulační a řídící funkce (plynulé řízení počtu otáček, regulace tlaku, regulace průtoku, teploty a kvality vzduchu).